woensdag 31 januari 2007

125. Levensloop Herm Nieuwlaar

Allereerst ook mijn complimenten voor alles wat jullie al gedaan hebben ter voorbereiding op 21 april a.s.

Na de lagere school heb ik MULO-3 gedaan, omdat ik vervolgens naar de MTS wilde.
Het leek me wel wat om elektricien te worden. Door een bedrijfsongeval in de tussenliggende vakantieperiode ging dat echter niet door. Via MULO-4 ben ik vervolgens naar de MEAO gegaan. Die opleiding heb ik niet helemaal afgerond. Ondanks aardige rapporten verliep het examen niet naar wens. Ik kon echter aan de slag bij de Rabobank in Vroomshoop.
Daar heb ik 22 jaar met plezier gewerkt. Als gevolg van de landelijke reorganisatie kwam ook ik helaas zonder werk te zitten. Daarna heb ik enige jaren bij de Jong & Laan gewerkt op één van hun vestigingen in Vriezenveen. Inmiddels werk ik echter alweer bijna vijf jaar voor
Stichting PCO Noord Twente in Almelo. PCO staat voor protestants christelijk onderwijs.
Wij verlenen administratieve ondersteuning aan christelijke basisscholen in Almelo e.o.
Op kerkelijk gebied ben ik momenteel ouderling en leider van de jongensclub. In 1983 ben ik getrouwd met Marry Visscher uit Lutten, die als wijkziekenverzorgster werkzaam was in Vroomshoop. Wij hebben drie kinderen. Twee jongens Willem en Vrens Jan (een tweeling van 22) en een dochter Bernadet (20). Marry kon enige jaren geleden weer aan de slag als wijkziekenverzorgster en de kinderen studeren nog. Voor wat betreft fotomateriaal ben ik in mijn schoenendoos niet veel meer tegengekomen dan wat jullie al hebben.
Er zat echter wel muziek in onze lichting van het jeugdorkest van de Harmonie:
Gerrit Kremer (onderste rij, 2e van links) Herm Nieuwlaar (onderste rij, 4e van links). Vader van Piet Hulshof staat links achter. Broer van Henny Warringa zit links voor. Benny Stegeman ,links met de grote trom, woont al jaren in Canada, Teun Kolkman heeft hem vorig jaar nog in Canada ontmoet. Jan Kassies de man van www.vroomshoop.com staat op de achterste rij, 5e van links en rechts van hem Wim Keddeman. Jan Kassies onderhoudt vanuit Arizona, Amerika de genoemde website. Beslist de moeite waard om er eens naar te kijken. Vierde van rechts gehurkt is een broer van Geertje Dekker!
Tot ziens op 21 april a.s.
Met vriendelijke groet,
Herm Nieuwlaar

Geen opmerkingen: