woensdag 31 januari 2007

167. Levensloop Gerrie Westera

Henk, Gerrie, Arie en Jan Westera

Na klas 6 ben ik naar de huishoudschool gegaan, hier heb ik 4 jaar opgezeten. Kreeg een vakantiebaan bij Hilberink mode en daar heb ik een vast contract aangeboden gekregen. Het beviel me daar zo goed dat ik er een aantal jaren ben gebleven. Toen was het tijd om te veranderen en meer te gaan verdienen. Dus samen met Leidy Borkent ben ik naar Den Ham gegaan om in een klein atelier ziekenhuiskleding te maken. Het verdiende goed maar de hele dag zitten was het ook niet, na een aantal jaren had ik het ook gezien. Toen weer terug naar de winkel dit keer bij Henk Bos mode, heb daar heel wat jaren gewerkt. In 1975 ben ik getrouwd met Hans Valk (slager van beroep).
Linda, Simone en Wendy.
In 1978 is Simone geboren, 1980 Linda en 1985 Wendy. Toen Simone is geboren, ben ik gestopt met werken en was ik fulltime moeder en huisvrouw. Simone heeft 3 jaar samen gewoond en is nu 3 jaar getrouwd met Ivo. Linda woont ruim 2 jaar samen met Wilfried. Wendy woont nog thuis en heeft verkering met Bart.
Toen Wendy in groep 4 zat was het tijd om weer wat te gaan ondernemen. Maar dat liep anders dan ik had verwacht. Mijn vader werd ziek en mijn moeder kon het alleen niet aan na de amputatie van zijn beide onderbenen. Dus daar ben ik toen gaan helpen. Tegenwoordig heet dat met een mooi woord mantelzorger. Na het overlijden van beide ouders, heb ik hier en daar wat gewerkt en ben ik 1998 bij de thuiszorg gekomen, waar ik nu nog steeds werk. Verder ben ik al ongeveer 20 jaar vrijwilligster bij welzijn ouderen als wijkhoofd. Tegenwoordig stichting welzijn en zorgvragen genoemd. Toen Geert Bosch me belde kwam ik ongeveer op 16 namen, maar er blijken er wel wat meer te zijn. Van de lagere school kan ik me weinig herinneren, maar dat komt vast wel terug bij de reünie. Weet alleen dat ik in de klas bij meester Oldenkamp 3 maanden in het ziekenhuis heb gelegen en dat ik bijles kreeg bij hem thuis. Maar ben wel overgegaan naar klas 6. Dus record ziekteverzuim??? Maar helaas kan ik het rapport niet weer vinden. Verder kijk ik uit naar 21 april, en het lijkt me erg gezellig.

Groetjes Gerrie Valk- Westera

Geen opmerkingen: