woensdag 31 januari 2007

184. Hoe zo'n knikker, mexie dan kan rollen!

klik voor een vergroting op het adressenbestand


Op 9 juni is er ook een reunie in Vroomshoop van de meester van Duijn school. Maar dan van 2 klassen hoger klas 4 1960/1961. Er wordt door hen gereageerd op foto nr 178. Het schoolreisje naar Schiphol. De meeste meiden en jongens van de reunie van 9 juni staan dus op die foto. Er staan ook enkele familieleden bij van onze groep. In ieder geval Carl Voorhaar de zus van Riette. En Ria Kooi de zus van Pieter. Gerrit Dekker de broer van Geertje. Igny de broer van Nico Stegeman. Wat een feest van herkenning. Waarschijnlijk is dit de groep die ons het vroeger moeilijk maakte met knikkeren. Je had knikkers, mexies en van die hele grote. En je riep dan 1 op de zoveelste. En ze gingen dan een tegel verder staan dan dat was afgesproken. Ze hebben ons vast ook een tol afgepakt. Wat ik ook nog weet is dat zij in ieder geval het spel in de kring speelden wat Giny Kremer in haar levensloop onder nr 138 aanhaalde. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 wie moet mij een kusje geven, wat van de meesters niet mocht volgens juffrouw Nauta. Joop Borkent mijn collega in dezen van 2 klassen hoger mailde mij over hun reunie, nadat ik al door Greetje Koster en Betty Bolhoeve was benaderd. Hij mailt aan zijn klasgenoten: Leuke foto’s en nog veel meer op de site. Pluim voor Teun Kolkman. (Vroeger kregen we een stempelplaatje of een plakplaatje)
Ik stuur een mail naar allen waarvan wij het mailadres hebben ontvangen van onze klas.
Zie website:
http://reunie21aprilvroomshoop.blogspot.com


Toch leuk, dat doet goed, zo'n plakplaatje van Joop Borkent op de late zaterdagavond.


Klas 4 uit 1960/1961 ik wens jullie namens klas 6 van 1964/1965 een fantastisch terugzien! En heb net zo veel voorpret als wij!


Voor onze reunisten: ik heb alle klasgenoten van Joop Borkent in kennis gesteld van dit bericht.
De drijftol

Nooit loopt mijn drijftol zonder slagen;
Want hou ik op, dan loopt hij niet.
Ik heb in al dat slaan verdriet,
En zal om ander speelgoed vragen.
Maar is 't ook zo met Flipje niet?
Ja; had ik nimmer slaag te vrezen
'k Zou zelden in mijn boeken lezen,
En dat geeft vader ook verdriet.
Foei dat ik van een tol moet leeren,
met vlijt te werken zonder dwang,
'k Wil, tot mijn straf, mijn levenlang
Geen ander speelgoed gaan begeeren.

Geen opmerkingen: