woensdag 31 januari 2007

111. Levensloop Henny Warringa


De lagere school:
Ik heb er een leuke tijd gehad. Ik trok het meest op met Hanny van Veldhuizen, maar ging ook wel veel mijn eigen gang. De klas was wel belangrijk voor me. Na schooltijd was er altijd wel wat te doen, er waren veel kinderen buiten. Ik kom zelf uit een gezin van zeven kinderen, dus er was altijd wel een gezellige drukte. Tijdens de lagere schoolperiode ben ik twee keer naar een vakantiekolonie in Egmond aan zee geweest. Ik heb nog brieven van mijn klasgenoten uit die tijd, de klas van meester Alberts (1962). Deze heb ik bewaard en zal ik meenemen naar de reünie. Mijn rapportboekje heb ik nog niet kunnen vinden.
Na de lagere school:
Naar de meisjesvakschool, een vormingscentrum (Noordwijkerhout) en een internaat (Hamersveld) ben ik als groepsleidster gaan werken bij Bartimeus met meervoudig gehandicapte kinderen (blind of slechtziend en geestelijk gehandicapt). Eerst in Lochem en vervolgens in Doorn. Via kennissen ben ik later terechtgekomen in Den Andel in Noord-Groningen. Ik werkte toen in Warffum met verstandelijk gehandicapte volwassenen. Dit was echter een tijdelijke baan en ik ben daarna nooit meer aan de slag gekomen. Ik heb daarna wat cursussen gedaan de avondmavo en een tijdje de avondhavo, MBO IW (inrichtingswerk) en MBO SD (sociale dienstverlening). Een jaar heb ik als vrijwilligster gewerkt in een tehuis voor thuis- en daklozen. In 1983 leerde ik Piet kennen. We zijn in de stad Groningen gaan wonen en wonen daar nog met veel plezier. In 1987 werd onze dochter Hanneke geboren. Toen zij jong was heb ik veel opgepast op de kinderen in de buurt. Ook nu ga ik nog twee keer per week naar mijn oppaskinderen.
Piet en ik leiden een rustig leven. Hij is veel bezig met zijn schilderijen en ik vind het prettig om thuis bezig te zijn. Onze dochter is nu 19 jaar. Ze studeert in Groningen en woont zelfstandig, maar komt nog best wel vaak langs met haar vriend, dus dat is wel gezellig.
Ik kijk uit naar de reünie, het lijkt me leuk om jullie allemaal weer eens te ontmoeten.

Groetjes Henny

Geen opmerkingen: