woensdag 31 januari 2007

173. Levensloop Annie Koning

Annie met echtgenoot Frans en dochter Marielle op vakantie in Zwitserland



Hallo allemaal,

Hier een stukje van mij, na de lagere school ben ik naar de huishoudschool gegaan met nog een aantal mensen van onze klas. Willie Post kwam elke dag langs dan gingen we samen naar school, zij woonde dicht bij mij in de buurt. Na 3 jaar huishoudschool heb ik 1 jaar bij Jansen en Tilanus gewerkt, een fabriek in sportkleding, ik deed daar het controleren en inpakken van de sportkleding, de fabriek stond toen aan de Hoofdstraat. Toen ik 18 was ben ik bij de gezinsverzorging en bejaardenzorg gaan werken, bij de stichting Noord Oost Overijssel, tegenwoordig heet dat: thuiszorg Noord West Twente. Het was een zeer afwisselende baan met steeds weer andere gezinnen, ik heb daar dan ook jaren met veel plezier gewerkt. In 1983 ben ik getrouwd met Frans Kooy, we zijn toen in Enschede gaan wonen. Daar hebben we 1 jaar gewoond, toen zijn we (weer) in Vroomshoop komen wonen aan het plantsoen, met als overbuurman meester Alberts. Toen de kinderen kwamen ben ik gestopt met werken. Samen hebben we 3 kinderen, 2 zoons en 1 dochter. René is 22, hij heeft de opleiding ICT gedaan, maar doet inmiddels heel wat anders, hij werkt in de bouw als metselaar.
Mariëlle is 20 en heeft de opleiding voor bloembindster gedaan, en werkt in een bloem en tuincentrum in Delden.
De mannen Rene en Stefan
Stefan is 18, hij gaat nog naar school, hij doet de opleiding Horeca-ondernemer/-manager aan de Middelbare Hotelschool in Zwolle. Ze wonen allemaal nog thuis.
Mijn ouders leven niet meer, mijn vader is overleden in 1989 na kort ziek te zijn geweest.
Mij moeder overleed in 1996 na een ziekte van enkele jaren.

Op dit moment werk ik nog 2 morgens bij de thuiszorg, als alpha helpende.
Foto’s of mijn rapport kan ik jullie niet meer laten zien, die zijn de brand in het ouderlijke huis in 1967 verloren gegaan.

Heb er zin in jullie allemaal weer te zien en te spreken op 21 April.

Tot dan! Vriendelijke groeten,

Annie Koning

Geen opmerkingen: