woensdag 31 januari 2007

144. Levensloop Hans van der Woude

Hans van der Woude en partrner tijdens PieterPad wandeling in Rheeze 2006


Wie kent mij niet, het jochie met de lege mouw! Inmiddels ook al 53 jaar en vader van drie kinderen: Rits (24), Maaike (21), Sietse (18). Sinds 1993 woon ik samen met Corry. Zij heeft 2 kinderen, en 2 kleinkinderen. Al met al een gezellige boel als we bij elkaar zijn. En dat laatste doen we regelmatig want we vinden het heel belangrijk om de kinderen te zien en te spreken.
In de tweede klas van de lagere school bleef ik zitten. Jullie gingen allemaal door naar klas 3. Waarom ik bleef zitten weet ik nog steeds niet. Dat ga ik aan juffrouw Nauta vragen. In klas 4 of 5 moest ik van school af naar de nieuwe Kennedyschool (meester Bosschool). Volgens mij ging Geertje ook mee.
Daarna naar de ulo, meneer Hunensteijn, Van Ginkel, Heezen en later de meao in Almelo, bestuurlijke richting. Een aantal klasgenoten kwam ik daar weer tegen. Ja, de fietstochten kan ik me heel goed herinneren. We gingen met een groep van wel 20 personen op de fiets naar Almelo. We spraken af bij de puntbrug, kapper Kuiper?. Na de Meao ben ik gaan werken bij de woningstichting in Vroomshoop. Daarna naar Bunschoten op de afdeling algemene zaken. In Vroomshoop was geen werk voor mij dus ik moest de omgeving verlaten. Daar heb ik in een aantal opleidingen gevolgd aan de bestuursacademie. Na Bunschoten, naar het Waterschap te Assen gegaan. Ik zat daar achter kogelvrijglas, want even daarvoor was er een gijzeling bij het provinciehuis. Na een paar jaar ben ik naar Baarn gegaan. Het was inmiddels 1981. Een jaar later ben ik getrouwd en kwamen de kinderen. Ik werk nog steeds in Baarn op het gemeenthuis. Ik begon als huisvestingsambtenaar, ik wees alle (huur)woningen toe en regelde urgenties enz. Dit heb ik gedaan tot medio jaren ’90. De werkzaamheden gingen over naar de woningbouwvereniging. Nu houd ik me bezig met monumentenvergunningen/subsidies en handhaving, bouw en woningtoezicht. Hiervoor heb ik een avondopleiding bouwkunde en ambtenaar bouw- en woningtoezicht gevolgd. Dit werk doe ik nog steeds. Voor jullie beeldvorming: alle vergunningen voor de openstelling van paleis Soestdijk heb ik verzorgd. Prive gezien gaat het ook goed. Na mijn scheiding in 1992 heb ik mijn huidige vrouw, tevens collega ontmoet. Dagelijks fietsen we samen naar het gemeentehuis. In onze vrije tijd gaan we er graag met de caravan op uit, fietsen we veel en hebben sinds kort ontdekt dat wandelen ook leuk is en lopen met een paar vrienden het Pieterpad. Ook de (klein)kinderen ontmoeten we vaak. We komen nog regelmatig in Vroomshoop en omgeving. 2 broers en een zus wonen er. Mijn vader ben ik verloren toen ik nog maar 17 was. Mijn moeder is in 1998 overleden.
Het lijkt me leuk om jullie allemaal weer te ontmoeten en onze levensverhalen uit te wisselen.

Hans van der Woude
Regenboog 32
3742 ZB Baarn
035 54 215 13/06 46 23 10 35
email: woudebouman@kpnplanet.nl


We wonen in een mooie omgeving. Kom gerust eens aan.

Geen opmerkingen: