woensdag 31 januari 2007

121. Levensloop Harm Oldenkamp (meester van klas 4 en 5)


Beste reünie commissieleden.
Zoals gevraagd hier mijn levensloop,het is een heel verhaal geworden, maar het gaat ook over 57 jaar.

Levensloop van Harm Oldenkamp:16 april 1933.

Na de ULO in 1950 naar de" Bijzondere Kweekschool, Christelijke Normaalschool op de Klokkenberg" te Nijmegen gegaan. Na 4 jaren de Akte behaald en benoemd aan de Gereformeerde School te Westerbork. In oktober 1957 ben ik verhuisd naar Wildervank: C.W.Lubbersschool. Op 10 juni 1959 ben ik getrouwd met Janny en we zijn toen verhuisd naar Vroomshoop, Prinsenkamp 70. Op de Gereformeerde School, "de school van Meester van Duyn",heb ik 6 jaar lang met veel plezier gewerkt. Met Meester van Duyn en de collega's Ab Voortman, Joop Mulder, Anneke Nauta, Adri van Dijk, Eise Alberts, Miep ten Heuvel, Jannie Hoekstra en Janny Bulthuis hebben we daar een heel fijne tijd gehad.
Onze Jeanette [1962] en Jolande[1964] zijn er geboren. We zijn nog heel vaak in Vroomshoop teruggeweest, hadden een fijn contact met de familie van Duyn. Na het overlijden van Meester van Duyn [1975] logeerden we nog dikwijls bij Mevrouw van Duyn aan de Kennedystraat te Vroomshoop.
De studie voor de Hoofdakte was af en toe/dikwijls een crime, maar toch werd na veel "zwoegen en zweten"het fel begeerde diploma behaald! In augustus 1965 volgde de benoeming als Hoofd aan de School met de Bijbel te Pieterburen. Onze Rianne werd daar in 1967 geboren. Pieterburen werd in 1970 verwisseld met Genemuiden, waar ik Hoofd werd van de Gereformeerde School.
In 1974 zochten we het noorden des lands weer op:Groningen, achtereenvolgens, door fusies, Hoofd van de Dr.Abraham Kuyperschool ,de Kranewegschool. We woonden toen aan de Kraneweg, heel gemakkelijk: de achterdeur uit en we waren op het schoolplein. In 1983, werd ik na een fusie van de Gereformeerde en de Hervormde Schoolvereniging, weer gewoon onderwijzer [ik had het Hoofdschap zo langzamerhand wel bekeken], nu aan de Nassauschool. In 1988 kreeg ik de kans om voor 50 % te gaan werken. Een voorwaarde was, dat ik met 59 jaar in de VUT ging. Toen kon ik gaan genieten van VUT en later van Pensioen ! Een heerlijke "baan"!!
Tijdens mijn loopbaan heb ik allerlei vrijwilligers werk gedaan: Kerkenraad, Jeugd Rode Kruis, Vereniging Spierziekten Nederland, dit laatste doe ik nog.
Ons gezin is inmiddels uitgebreid met drie schoonzoons en drie kleinkinderen en we wonen met veel plezier nog steeds in Groningen.

Geen opmerkingen: