donderdag 1 februari 2007

234. Juffrouw Nauta meldt zich met schuldgevoel

Juffrouw Nauta is een van onze trouwste blog lezers en dat niet alleen, ze denkt en voelt met ons mee. 1 x per week belt ze minimaal om te horen hoe de voortgang is met de reunie en vraagt dan altijd oprecht belangstellend naar mijn toestand en die van anderen. Zo juist belde ze weer. En was wat ontdaan omdat ze de levensloop van Marry van der Linden had gelezen op het blog. Ontdaan omdat ze een klap had uitgedeeld. Ik heb haar gelukkig gerust kunnen stellen, om het voorval te bezien in het perspectief van die tijd! Maar juffrouw Nauta zou juffrouw Nauta niet zijn, om niet direct in de pen te klimmen, dus Marry je mag op de 21e terugslaan. Ze heeft je al gebeld en gemaild en geen van beiden kwam over. Vandaar onderstaand bericht.
Zo net las ik het verslag van Marry Bults. Ik schaam me heel diep. Ik heb Marry meteen gebeld, maar ze was in gesprek. Toen heb ik haar een e-mail gestuurd om mijn excuus aan te bieden. Ik heb geschreven, dat ze me de 21 ste een tik terug mag geven. Misschien zijn er meer oudleerlingen, die zulke ervaringen hebben, zeg het mij dan de 21ste of bel mij. Ik voel me schuldig.Ik zou het nu niet meer doen, maar wat hebben jullie daar nu aan? Een juf is ook niet volmaakt.
Een hartelijke groet van Anneke Mulder-Nauta

Geen opmerkingen: