donderdag 1 februari 2007

212. Levensloop Dinie Derks

Zo, ik zal me eerst eens voorstellen. Ik ben Dinie Regeling Derks en ben getrouwd met Ben Regeling.We hebben drie kinderen, twee jongens en een meisje. De oudste is lasser en vrachtwagenchauffeur, de andere jongen zit bij de Luchtmacht in Volkel, en onze dochter zit in de kinderopvang in Almelo. Ze zijn alledrie al de deur uit, alleen Bernardo komt in de weekeinden thuis van de Luchtmacht.

Ik zal nog even vertellen wat ik na de lagere school heb gedaan. Eerst heb ik nog een jaar naar de huishoudschool gegaan. Daar ben ik mee gestopt, toen heb ik twee jaar wat in de verzorging gedaan. Daar moest ik mee stoppen, want ik mocht niet verder leren van m’n ouders. Dus ben ik naar de Marathon in Vroomshoop gaan werken. Het ‘gulpenfabriek’ noemde ze het toen, dat heb ik vijf jaar volgehouden. Daarna heb ik alleen maar cursussen gevolgd in het schilderen, leuk werk want ik doe het nog steeds.

Nu geef ik ook, van ’s maandags tot vrijdags, cursus olieverfschilderen, aquarelleren en pentekenen, werken met acrylverf en portrettekenen. Ik heb ook nog een cursus boetseren gedaan en daar ga ik na de vakantie nee beginnen, ook heel leuk werk.

Ook heb ik een cursus patroontekenen gedaan, dus met andere woorden, we doen alles zelf want het is allemaal leuk om te doen. Zelfs haarknippen doe ik, heb ik drie jaar voor geleerd in de avonduren.

Ik heb het heel druk met portrettekenen, heel veel opdrachten en ook veel olieverfschilderijen maak ik in opdracht dus ik heb haast geen tijd meer voor andere dingen in huis.

Groeten van Dinie en tot 21 april

Geen opmerkingen: