donderdag 1 februari 2007

197. Levensloop Piet Hulshof


Hallo klasgenoten,

Hier een klein berichtje van mij, Piet Hulshof.
Na de zesde klas lagere school ben ik naar de LTS gegaan in Vroomshoop. Na drie jaar LTS ben ik gaan werken als schilder. Ik woonde toen nog bij mijn ouders. Daarna ben ik in de meubelfabriek gaan werken in Vroomshoop, ik heb daar allerlei werkzaamheden verricht.
Toen ik 20 jaar was ben ik in dienst gegaan. Voor die tijd kwam ik een leuke blondine tegen die ik tot op heden nog steeds mijn vrouw mag noemen. Ik heb in die tijd 16 maanden in dienst gezeten, ik was gelegerd in Havelte. Militaire dienst was voor mij een grandioze ervaring die ik niet had willen missen. Ik zat bij de staf staf verzorging en zat daarom veel in het buitenland.
Na mijn diensttijd heb ik nog ongeveer 6 jaar in de meubelfabriek gewerkt, ik was ondertussen verhuisd naar Lemelerveld. Na het werken in de meubelfabriek heb ik een omscholingscursus gevolgd voor metselaar en timmerman. Ik heb toen twee jaar voor een aannemer gewerkt. Begin jaren 80 ben ik gaan werken bij een afbouwbedrijf als uitlijner en wandensteller. Dit beroep oefen ik nog steeds uit.

Ik ben in 1974 getrouwd met Marga. Samen hebben we 3 kinderen gekregen. Twee zoons en een dochter. Alle kinderen wonen samen en ik ben vorig jaar de trotse opa geworden van een kleinzoon.
In mijn vrije tijd mag ik graag vissen(mooi weer visser), verder hou ik van muziek luisteren en motorraces bezoeken.

De eerste klas van de lagere school heeft de meeste indruk op mij gemaakt, ik kan de schoolbankjes met inktpotjes nog goed herinneren. Wie weet komen in de gesprekken met jullie over de jaren daarna nog meer herinneringen terug.

Groetjes Piet Hulshof.

P.S. hebben jullie nog (Engelstalige rock en bleus elpees) op zolder staan
(70, 80, 90er jaren ………… )niet weggooien, maar neem ze mee op 21 april.

Geen opmerkingen: