donderdag 1 februari 2007

231. Levensloop van het laatste schaap Marry van der Linden


Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Marry Bults - van der Linden, ik ben al 29 jaar getrouwd met Bertus, die leidinggevend electromonteur is, en ons stulpje bevindt zich in Emmen. Samen hebben wij drie dochters. De oudste, Saskia, werd geboren in 1981; Mirella, de tweede in 1984 en Laura, de derde in 1990.
(oudste dochter Saskia)
Saskia heeft geleerd voor secretaresse, maar woont nu samen met Harry en zij hebben 1 kind (een jongetje die Damian heet, geboren in 2000) en een tweede die op komst is. Mirella werkt als verpleegkundige en Laura zit nog op de Havo.
Zelf heb ik jarenlang in de zorg gewerkt, erg leuk maar ook zwaar werk, en later heb ik nog enig kantoorwerk verricht. Nu werk ik op een basisschool en daar functioneer ik als overblijfmoeder wat erg leuk is om te doen en ik zal het zeker niet kunnen missen.

Veel van school kan ik me niet herinneren maar er zijn nog enige dingen me bij zijn gebleven. Voorzover ik me kan herinneren was ik een zeer verlegen meisje met een brilletje, dat nog wel eens gepest werd daarmee.
In de 2e klas had ik les van juf Nauta, en ik zal nooit vergeten dat ik een klap in m’n gezicht kreeg van haar en prompt in de broek plaste! Dat alleen maar voor een vlekje in mijn schrift.
Klas 3 is voorzover ik me kan herinneren een zeer leuke tijd geweest. Meester Mulder was een heel leuke meester en kon ook erg goed vertellen. Met geschiedenis hing ik aan zijn lippen en ik was ook echt niet de enige, namelijk tijdens zijn spannende verhalen was de hele klas muisstil.
Klas 4 & 5 bij meester ? vond ik iets minder. Wat ik er mij van herinner was dat de jongens zo nu en dan een klap om de oren kregen en dat vond ik altijd zó erg voor ze. Dus ik durfde dan ook echt niet veel te zeggen. We hebben wel eens samen een toneelstukje opgevoerd wat wel erg leuk was.
Klas 6 maakte ik door met meester van Duin. Ik heb echt een heel leuk jaar gehad, we zongen veel gezien meester van Duin van zingen hield en hij begeleidde ons op de piano. Over het algemeen was het wel een leuke maar een strenge school! Dat is in het kort wat mij bijgebleven is.

(P.S. Klaas de Groot, de zoon van de drogist, vond ik wel héél leuk)

Geen opmerkingen: