donderdag 1 februari 2007

213. Levensloop Gea Dubbink

Beste klasgenoten,

Ik ben Gea Schuldink-Dubbink. ‘Gerja’ was het op de lagere school, maar die naam werd te moeilijk en is toen afgekort. Ben na de lagere school naar de MULO gegaan, tot de tweede klas en toen had ik er niet veel zin meer in. Op mijn veertiende ben ik toen gaan werken bij Postma’s kruidenierszaak, ik heb daar bijna 6 jaar gewerkt. Toen wou ik meer verdienen en kwam ik bij de gezinshulp.
In 1977 zijn we getrouwd en ik ben toen gestopt met het werk vanwege de kinderen (drie dochters). Daarna kwam ik weer bij de thuiszorg, maar niet meer in gezinnen, maar bij bejaarde mensen als alphahulp in Vroomshoop en dat doe ik nu nog steeds. Foto’s van school heb ik niet en ik kan het mijn ouders niet vragen, want die zijn overleden.
In 2004 overleed mijn man aan kanker. Dan staat je hele leven op de kop. Ik schrijf er niet zoveel over want ik vind het te moeilijk om alles terug te vertellen.
Mijn hobby is volleybal, iedere dinsdagavond in de sporthal. Een gezellige club van vijftigplussers, de oudste is 66 dus het gaat niet zo hard, maar we kletsen er ook heel wat af. Dit is mijn schrijven over wat ik zo doe en wat ik heb beleefd.
Hartelijke groeten van Gea

Geen opmerkingen: