donderdag 19 april 2007

267. Kleine voor reunie!

Van de blog redactie: Erry van Dijk belde gisteren dat ze al in het land was. Ik heb haar vanavond even op gezocht in het ouderlijk huis waar zij is geboren aan de Hammerweg. Haar kranige moeder van 80 ontmoet. Ik had mijn laptop bij me en kon haar alle verhalen en foto's op een groot scherm laten zien waar ze zichtbaar van genoot. Ze fluisterde mij in het oor dat ze al iemand had geregeld om de vlag zaterdag uit te steken, want Erry mocht dat niet weten! Maar ja, Teun Kolkman had dat alweer wereldkundig gemaakt op het blog! Daarna met Erry gegeten bij de plaatselijke chinees aan de Hammerstraat in het voormalige bedrijf van de fam Diek. Giny Kremer melde zich telefonisch bij moeder van Dijk toen ik er ook was. En ook Giny heeft bij ons aan tafel gezeten bij de chinees. Dus de eerste verhalen zijn eral uit. Giny praat dialect net alsof ze nooit weg is geweest en Erry praat met een prachtige Italiaanse tongval ABN en dialect door elkaar! Net als of je de Italiaanse aria's zo door de stereo toren hoort. Het after dinner, een heerlijk kop koffie hebben we gedronken bij de moeder van Giny (80), die op het Julianaplein woont tegen over de oude kastanjebomen van ons schoolplein. Daarna Klaas de Groot even gefeliciteerd en Erry weer op haar ouderlijk huis afgeleverd. Met Giny nog even een biertje gedronken bij broer Dik in de cafetaria. Kortom ik heb de smaak al te pakken voor zaterdag a.s.!

Geen opmerkingen: